Je kledingmerk promoten via sociale media

balr

De wereld van promotie en marketing is in de afgelopen 10 jaar gigantisch veranderd. Waar bedrijven vroeger adverteerden via televisie en kranten gaat het meeste adverteren tegenwoordig over het internet. Het internet biedt vele nieuwe mogelijkheden om te adverteren. Het grootste voordeel van adverteren via het internet is dat je de doelgroep veel preciezer kunt benaderen. Doordat er ontzettend veel informatie wordt verzameld via sociale media kun je precies de mensen die waarschijnlijk geïnteresseerd zijn in je merk heel precies benaderen. In dit artikel bespreken we de meeste effectieve manieren om je merk te promoten via sociale media. 

Verschillende platforms

Er zijn vele verschillende sociale media om uit te kiezen. De grootsten zijn natuurlijk, YouTube, Instagram en Facebook. Daarnaast is er nog LinkedIn en anderen kleinere sociale media platformen. Voordat ik dieper inga op de voordelen de voordelen en nadelen van de verschillende sociale media platformen wil ik het eerst hebben over de verschillende vormen van adverteren. Ten eerste zijn er betaalde advertenties. Hier ontwerp je advertenties om die aan een specifieke doelgroep te laten zien. De voordelen is dat je heel specifiek kunt targeten en dat je zeker weet dat je advertentie aan een groot aantal mensen getoond wordt. 

De tweede manier om te adverteren is om zelf een publiek te bouwen. Je kunt accounts aanmaken voor je merk en bedrijf op YouTube, Instagram en Facebook en daar volgers opbouwen. Als je dan een product plaats zullen vele mensen het zien en waarschijnlijk kopen. Het nadeel van op deze manier adverteren is dat het langer kost om een publiek op te bouwen. Desondanks is het een groot voordeel als je eenmaal een publiek hebt opgebouwd. Je kunt dan gratis en voor niets een groot publiek bereiken. 

Influencers zoals Balr

De laatste manier van adverteren is niet door betaalde advertenties via de systemen van deze platformen maar door andere grote en bekende gebruikers te benaderen en ze betalen om het product te promoten. Balr is een bekend kledingmerk dat deze tactiek succesvol gebruikt met bijvoorbeeld bekende voetballers. Het effectieve is dat deze bekende namen veel vertrouwen hebben met hun volgers. Als ze en product promoten weten de volgers dus dat het een goed product is. Ik wil ook nog bespreken welke van de drie platformen je het beste kunt gebruiken. Over het algemeen is het lastig om meteen alle drie van de platformen optimaal te gebruiken. Je kunt het beste eerst specialiseren in een platform voordat je begint op de andere platforms. Gebruik bijvoorbeeld